مقالات

مقالات آموزشی سایت خاله یاردا در این بخش قرار گرفته است. شما می توانید از این مقالات برای اموزش بیشتر و بهتر خود استفاده نمایید. این مقالات به صورت عمومی و رایگان منتشر شده است.

آموزش خیاطی بدون الگو یعنی چه؟

آموزش خیاطی بدون الگو به این معنی است که شما بر اساس اندازه‌های گرفته شده برش پارچه را انجام می‌دهید. دیگر نیاز به الگوهای از قبل طراحی شده نیست. در نتیجه فرآیند کاری شما سریع‌تر از قبل انجام می‌شود. شاید در نگاه اول خیاطی بدون الگو برای شما کمی سخت باشد اما اگر با خیاطی کمی آشنایی داشته باشید می‌توانید به راحتی از آموزش خیاطی بدون الگو ارائه شده در این سایت استفاده کنید. با کمی تمرین می‌توانید به سرعت فرایند خیاطی بدون الگو را یاد گرفته و از دوختن انواع لباس مردانه، زنانه، بچگانه و حتی لباس‌های مجلسی لذت ببرید.

مقالات آموزشی - آموزش خیاطی بدون الگو

خیاطی در خانه

بسیاری از مادران علاقه دارند برای دختر بچه‌شان لباس بدوزند و یا برای مجالس خود لباس جدید و مقرون به صرفه تهیه کنند. دوختن لباس برای کودکان یکی از بهترین روش‌ها در هنگام تهیه لباس است. چرا که لباس‌های بچه گانه معمولاً دوخت راحتی دارند و چون نتیجه کارتان را بر تن فرزندتان می‌بینید بسیار لذت بخش است. علاوه بر موارد گفته شده، با دوخت لباس بچه گانه، در هزینه‌هایتان صرفه جویی می‌کنید. برای این کار می‌توانید از آموزش‌های دوخت لباس بدون الگو استفاده کنید.

نکته قابل توجه در فرایند دوخت لباس بدون الگو این است که شما باید کمی با خیاطی آشنایی داشته باشید. درواقع اگر با خیاطی آشنایی ندارید باید در ابتدا فایل‌های رایگان آموزش پایه را مشاهده کنید تا به خوبی با اصطلاحات، فرآیندها و بخش‌های مهم در خیاطی آشنا شوید. سپس می‌توانید به راحتی فرایند برش لباس بدون الگو را آموزش دیده و این فایل‌های آموزشی استفاده نمایید.

یاردا به چه معنی است؟

یاردا در لغت به معنی یار مادر است. این کلمه یک واژه اصیل لری است. نکته قابل توجه این است که در زبان لری فرقی نمی‌کند که شما پسر باشید یا دختر و این اسم به صورت مشترک برای افرادی که یار و حامی مادر باشند به کار می‌رود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

دلیل استفاده از این نام برای سایت خاله یاردا این است که شما می‌توانید به یادگیری خیاطی بدون الگو به راحتی برای خود، خانواده و فرزندان و حتی پدر و مادر خود خیاطی کرده و لباس دلخواه را به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بدوزید.

خیاطی بدون نیاز به الگو یعنی چه؟

خیاطی بدون نیاز به الگو به این معنی است که شما بر اساس اندازه‌های گرفته شده برش پارچه را انجام می‌دهید. دیگر نیاز به الگوهای از قبل طراحی شده نیست. در نتیجه فرآیند کاری شما سریع‌تر از قبل انجام می‌شود. شاید در نگاه اول خیاطی بدون الگو برای شما کمی سخت باشد اما اگر با خیاطی کمی آشنایی داشته باشید می‌توانید به راحتی از آموزش خیاطی بدون الگو ارائه شده در این سایت استفاده کنید. با کمی تمرین می‌توانید به سرعت فرایند خیاطی بدون الگو را یاد گرفته و از دوختن انواع لباس مردانه، زنانه، بچگانه و حتی لباس‌های مجلسی لذت ببرید.

هدف از آموزش خیاطی بدون الگو چیست؟

با آموزش خیاطی لباس بدون الگو می‌توانید هر آنچه دوست دارید بدوزید، از دامن گرفته تا انواع پیراهن و شلوار! همیشه یادتان باشد که برای دوختنِ آموزش دوخت لباس مجلسی بدون الگو و چه با الگو، هر چه اندازه‌گیری را دقیق‌تر انجام دهید و هر چه بیشتر به آن توجه کنید، نتیجۀ کارتان به مراتب بهتر خواهد بود. اگر قبلاً اندازه‌ها را تخمینی حساب می‌کردید، بهتر است از حالا به بعد، دقت کارتان را بیشتر کنید و به سراغ اندازه‌گیری دقیق بروید. قسمت‌های لازم را به طور دقیق انجام دهید و لباس را بر اساس آن اندازه‌ها بدوزید. یادتان باشد که اندازه‌هایی که می‌گیرید، درواقع نقشۀ راهتان هستند و باید بسیار دقیق باشند.